siberkültür

 

siberkultur_01

siberkültür, Melis Baloğlu

 

Siberkültür üç bölümde inceleyebiliriz.

İlki materyal olarak siberkültür. Bilgisayarları geliştirmenin önemsendiği bir süreç.

İkinci olarak, sembolik olarak siberkültür. Yeni stratejileri önceden simülasyon olarak denemek için kullanıldığı dönem. Bilgisayar oyunları bunlara örnek olabilir.

Son olarak deneysel alan. Bu dönem de, kişisel bilgisayarların sosyalleşme aracı olarak kullanıldığı dönemdir. (kulağa tanıdık geliyor!) Bu nedenle  Gezi Direnişi’ni bir mikro ütopya olarak görmek mümkün. Sadece bilgisayarların değil, kitle iletişim araçlarının üst düzeyde sokakta kullanıldığı, kitleleri sürüklediği bir dönemdeyiz.

Amaç hep uzayda yer edinmektir. 

Kullanımı, ülkelerin savaş stratejilerini geliştirmek adınadır ta ki MIT’nin mimarlıkta bu teknolojileri nasıl kullanırım sorusuna kadar… MIT bilişim ve mimarlık adına bir eşik noktası oluşturur.

Eşikte mimarlık

Modernitenin yapılı nesneyi ortaya çıkarma çabası ve nesnenin verdiği mesajın evrensel olması, günümüzde yerini “nasıl anlamlandırıyorsanız öyledir’ e” bırakmıştır. (Bernard Tschumi, Olay Kuramı) Fakat günümüzdeki teknolojik gelişmeler sonucu ortaya çıkan yeni kavramları adlandırmak ve anlamlandırmak için yeni kelimelere ihtiyacımız vardır.

(Arzu Erdem seminer notları, 15.04.13, İTÜ Taşkışla)

Reklamlar

Trackbacks

One Trackback

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: